Kimito 2015

Åkte ner till Kimito/Dalsbruk med mamma och pappa förra helgen och hälsade på min gudmor. Har saknat henne sjukt mycket och vi har inte träffats på två år så det kändes jätte kul. 
Restaurangen Strandhotellet i Dalsbruk åkte vi och åt till första kvällen då vi kom dit, jag åt denna läckra biff och den var gudomligt god!
Har ni vägarna förbi Dalsbruk någon gång så tycker jag ni skall åka till Cafe Vivan vid Söderlångvik, nyrenoverat fräscht och massor med godsaker.
 När vi sedan kom hem så tog vi det lugnt en stund och gick sedan till en liten strand som är bara ca.400-500m från min gudmors hus.
Stranden..
Efter att vi hade varit vid stranden en stund gick vi hem och gjorde middag. Blev grillat kött, potatis, sallad, grillad majs och vitlökssmör som min gudmor hade gjort.
När vi hade ätit klart så tog vi det lugnt resten av kvällen och kollade någon film.
 
På söndagen så åkte vi först in till Dalsbruk och gick på loppis och i en inredningsbutik. Sedan vidare på en liten tripp till Kasnäs för att äta lunch. Jätte härligt ställe! 
När vi hade ätit klart och gått runt lite i butikerna och kollat på alla fina båtar så åkte vi hem och tog det riktigt lugnt. Senare på kvällen så kollade vi på en serie och gick sedan och lade oss.
 
På måndag morgon hade min gudmor åkt till jobbet tidigt så mamma, pappa och jag steg upp rung halv 9 och åt frukost i lugn och ro och sedan städade vi lite och packade ihop allt och körde till min gudmors jobb för att säga hejdå åt henne. 
Efter att vi hade gett henne en sista kram och fått med oss en tomatlåda från växthuset så hoppade vi i bilen och körde mot Åbo för att gå en runda på Ikea och Ideapark.
 
Hade några underbara dagar ner i Kimito, tack gudmor för det!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0