tisdag

Några veckor jag senast var i jakobstad men idag har vi både haft skola och så blir det en natt här. Imorgon åker jag hem igen därför jag har självstudie dag på torsdagen. Är nervös inför imorgon har två finska presentationer som ska framföras.. Sandra var hit ikväll och övade den ena med mig därför vi har den tillsammans.
Vill bara att morgondagen ska vara över!!

HVC

Blev ett besök till HVC för mig i morse och blev sjukskriven för resten av denna vecka. Känns inte kul att jag missar hela den här veckan från prakiken men det känns skönt att jag får jobba in den sedan då jag är frisk istället.
Fick Moa hit igår kväll så har varit mysigt med sällskap hela dagen och blir samma imorgon då hon får stanna över natten inatt också.

tb

Ta mig tillbaka! Orkar inte vara sjuk längre och det här vädret gör vekligen inte saken bättre..

Måndag

Typiskt att gå och bli sjuk när det är sista veckan av praktiken. Så får lov att jobba in sedan det jag missar i början av December.

Längtar tills det kommer snö! Är trött på det här tråkiga gråa vädret..

Pappas dag ♥

Grattis pappa på farsdagen! Världens bästa pappa

Spaniel del 2

Onsdagen bjöd inte på mycket sol, kom även regn men vi hann ligga uppe vid solariet en stund innan det började komma ner vatten.
Torsdagen bjöd på lite sol på morgonen och mamma och jag gick på en långpromenad.

Vi gick till ett högt berg på andra sidan. Både jag och mamma är jätte höjdrädda så vi nöjt inte av att stå där och kolla ner, men utsikten var underbar så det gjorde det lite lättare!
När vi sedan väl hade kommit tillbaka till hotellet från promenaden så blev det molnigt och regnet kom ner.. Det regnade också på fredagen men ett litet uppehåll blev det så vi åkte ner till Puerto rico igen, men vi hann bara gå in i en affär så öste det ner med regn.. Första gången vi har varit dit när det har varit sådant här dåligt väder och ösregn!
Vi hamnade att vänta ut regnet innan vi kunde ställa oss i taxikön för att åka tillbaka till hotellet. Senare på eftermiddagen sedan så slutet det och solen började kika fram så vi bestämde oss för att åka ner till Amadores.
Det blev ett sista dopp i havet innan vi sedan åkte tillbaka till hotellet.

På lördagen åt vi morgonmål och fick packa det sista i lugn och ro. Tyvärr var det först ingen sol men sedan när vi skulle åka så kom solen fram och molnen sköts undan helt och hållet. Typiskt!

Hamnade att säga hejdå åt dessa två igen för fjärde året irad. Lika jobbigt varje gång! ♥

Väl hemma igen i Finland så blev det en natt på hotell i vanda.

Vaknade runt 9-tiden, gick ner på morgonmål och sedan efter väskorna upp till rummet och så begav vi oss till flygfältet för att åka hem till Vasa.

Paake kom efter oss till flygfältet och vi åkte hem till dem och de bjöd på mat och på menyn stod tortillas. Hungriga som vi var så var det behövligt!

Hade en sjukt härlig och skön semester! Synd bara att vädret inte var på vår sida det här året men det var avkopplande att få bara komma bort!

Spaniel del 1

Vi åkte ner med flyg till Helsingfors och sedan hamnade vi att sova på flygfältet. Blev inte många timmars nattsömn den natten.
När vi sedan väl fick gå ombord tidigt på morgonen på flyget mot Spanien så hann vi sätta oss ner bara och sedan somnade vi alla tre innan vi ens hann lyfta..Trötta hjältar!
Utvilade och glada efter att äntligen få vara framme!
Första dagen då vi kom dit hann vi sola en liten stund innan molnen kom och det kom ner lite regn. På kvällen åt jag min favorit rätt, grillad fisk med sallad.
På söndagen vaknade vi upp av att det var strålande sol och varmt.
Blev en dag på hotellet med sol och bad.
Måndagen bjöd på fint väder också så vi promenerade ner till stranden.

På tisdagen tog vi en hotelldag igen och njöt vid poolen eller "solariet" som det kallas..
På eftermiddagen bestämde vi oss för att gå ner till Puerto rico. Vi kom sedan tillbaka till hotellet för kvällens show och middag.