min helg och morsdagsfirande

Fredag, slutade jobbet och åkte hem med pappa. Vi kom hem ungefär halv 5, jag åt snabbt sallad, duschade och packade. Allt det där gjorde jag på bara 25 min! Det brukar ta minst 1½ timme! Nåja.. jag hann med bussen till vörå. Jag kom till vörå och gick hem till oskar. Hemma hos honom kollade vi tv och myste bara och jag gick och sova tidigt!

Lördag, vi vaknade halv 10 ungefär och låg nu i sängen bara en stund innan erik kom och sade att vi måste stiga upp. Vi åt något och kollade tv. Jag blev snål på något gått så satte pengar i handen på oskar och han körde efter chips, godis och mjöd. Då han kom tillbaka kollade vi en film och myste. Mamma kom efter mig typ sju och jag åkte hem. (jag saknade honom direkt!). Då jag kom hem gjorde jag inte riktigt något, kollade tv och myste med mamma och pappa.

Söndag, då blev det att fira mamma och mommo. Steg upp kvart före elva och runt 12-tiden cyklade vi iväg mot mommo. Där fick vi tårta, saft, kaffe och kex. Vi var där kanske 2 timmar sedan kom vi hem och började laga maten. det blev super god mat och jag måstade ha något fel tyckte alla. Jag åt typ mest förutom pappa kanske och jag blev inte ens mätt! Ännu på kvällen gick jag och åt en massa MAT ur kylskåpel tx. grillat kött.. Senare på kvällen förde vi paake till buss stationen och soffan tiill lägenheten. Mamma, jag och pappa åkte vidare till plantage och sedan till begravningsplan för att föra blommor till vanhamommos grav och till fammos grav. Då vi kom hem for mamma och jag på en lenkki och sedan tog man det barariktigt lungt.






maten på söndagen

och frida var och tiggde räkor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0