Fredagen 18 februari 2011



Ella ♥









Paakes säng är den som är på bortre väggen och den i mitten och där uppe.




Man fick pröva åka i en sådan där.








Eetu ♥

På torsdagen började vi med att packa allt i bilen och köra mot helsingby för att hämta hunden Eetu. Min gudmot Taru ville testa om det skulle funka med en till hund förutom Ella och hon hade sökt en sådan hund som Eetu är. Men som sakt det började redan på kvällen då vi kom fram till min gudmor att dom började slåss.. Men nåja jag, sofia, mamma och pappa åkte då sedan på morgonen mot draksbvik för att hälsa på min bror och Taru lämnade med både Ella och Eetu för att se om det endå skulle fungera. Men mamma kollar på sin telefon och har två meddelande av min gudmor. Där det står att dom har bråkar riktigt ordentligt att vi får komma efter Eetu till henne sedan innan vi börjar köra hemåt igen. Så det blev att köra från draksvik sedan till kimito i en timme igen. Paake fick täffa Taru och vi bytte lite kläder från all den mängd kläder man nu had epå sig där vid draksvik. Sedan blev det att ta Eetu med sig och vi sade hejdå till Taru och började köra hemåt. Eetu började med att sitta i mammas famn där framme men det blev för varmt så han ville komma dit bak i baksätet med mig, sofia och paake. Han låg sig ner på min nya jag had ei min famn och där sovde han så skönt och djupt (såg nästan lite död ut). Vi stannade vid ABC i pori för att äta och mamma gick ut avåan en liten bit på parkeringen med Eetu. Vi åt alla lövbiff. Sedan då vi hade ätit började vi köra mot helsingby för att lämna tillbaka Eetu.. Sedan då vi hade gjort det körde vi efter Moa till stan och sedan enda hem till sundom. Kom hem innanför dörren och gjorde inget packade upp och gick och sova ungefär. Kom hem lite över 12. Men alla var jätte trötta! Vi hade stått och suttit i bil så mycket så ens rumpa var riktigt sjuk!

På självaste militärområdet gick vi nu runt och kollade lite vad paake visade oss och så åt vi mat och gick och drack kaffe/limsa och åt bulla.

Gud det känns konstitgt att inte träffa Eetu mera. Han var en så härlig hund! Då vi åkte efter honom på torsdagen dit hem till honom i helsingby så direkt hans matte tog fram hans bur kröp han direkt in i den och ville ligga där. Så han låg i den hela vägen till vi var framme i Kimito. Eller förståss då mamma tog ut honom för att rasta honom. Men annars inte ett enda gnäll eller pip eller något! Han bara låg och sovde i sin bur. Såg jätte söt ut! En jätte snäll hund! Det var ju enutill första gången vi träffade honom och var med honom och han var mot en som att man skulle a känt honom jätte länge! Synd bara också att det inte fungerade mellan honom och Ella :/ Skulle a varit gullit med två hudar som liknar varandra och är väldigt aggresiva båda två. Men men.. Nu blev det inte så :)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0