my weekend

Fredag, började med att telefonens väckarklocka ringde klockan 7. Åt morgonmål, klädde på mig och satte mig i bilen påväg in till stan. Vi hämtade upp Sofia och började köra ner mot Åbo. Att sitta i bil i 5 timmar var inte min grej på vägen ner.. Jag hade sjukt i rumppan hela vägen typ så det var inte kul att veta av då att man skulle sitta 5 timmar! När vi äntligen hade kommit fram till Åbo med regn hela vägne ner och en tjatande jag för att jag hade sjukt var härligt att veta att man äntligen fick shoppa! Vi körde till Mylly för att shoppa och var där i ungefär 3 timmar och sedan körde vi vidare till IKEA. Sofia och jag kan i alla fall IKEA nu. Vi hamnade att gå två varv runt om inte tre. Först gick vi och plockade saker ett varv och sedan satte vi oss ner och åt en glass medan mamma och pappa var och hämtade Paake till tågstationen. Då dom sedan kom tillbaka och kom till IKEA så gick vi ett varv runt till och plockade mera saker och alla skåp och sådant som sofia och paake skulle ha till sin lägenhet. Vi åkte därifrån då dom stängde klockan nio. Vi körde hemåt och stannade en gång bara snabbt innan ett abc stängde.


I bilen

Bilen

Pappa och Mamma

Sofia

Sofia, Mamma och Pappa

IKEA


Sofia, Paake, Mamma och Pappa

Sofia, Paake och Mamma

Sofia

Paake och Sofia

Paake




Mamma och Pappa


Lördag, vaknade endå klockan 10 fast vi kom hem lite före två på natten. Var och handlade mat med mamma och sedan var vi efter pizza och åkte till sofia och paakes lägenhet. Sedan då vi åkte därifrån tog vi moa med oss så hon sovde här. Då vi kom hem gjorde vi nu inte så mycket jag var ute med moa och lekte lite och sedan kom pappa hem och moa blev super glad! Senare på kvällen åkte jag ut och körde med kusinen. Vi åkte till Åminne. Träffade en massa bekanta. Vi var där kanske 2½ timme sedan kom Sandra och hennes pojkvän Simo och förde hem dom till Sandra i stan. Sedan förde toni hem mig och då jag kom hem så kollade man Eurovision song contest finalen 2011 och sedan gick jag och sovde.

Söndag, vaknade lite före elva och har inte riktigt gjort något har typ sovit för är konstigt trött och vill bara somna helatiden.. men varit ute med moa lite och fått träffa paake fast nu sitter han påväg ner till militären i bussen igen.. Faffa var även hit och drack kaffe och åt mat. Kollar tv nu bara och om 6 minuter börjar vm finalen i ishockey, FINLAND - SVERIGE, hoppas finland vinner!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0