min helg

Fredagen började då med att man hade bowling och lenkki på gymnastiken. Man tog bara det lungt hela kvällen hemma med mamma och hade lite myskväll och kollade film och åt onyttigt.

Lödagen steg man upp lite efter 10 och sedan åt man och klädde på sig. Lite före halv 12 så åkte man in mot stan med mamma och paake. Vi åkte först till soffans mammas lägenhet efter nyckeln till paakes och soffans lägenhet sedan då vi hade hämtat den så åkte vi då till paake och soffan lägenhet och lämnade där några grejjor. Då vi hade för ut grejjorna dit så åkte vi vidrare till soffans mammas längenhet och där lastade mamma och paake bilden full med saker så jag och moa fick vänta i kanske 1½ timme vid soffans mammas lägenhet medan mamma och paake körde av och an och hämtade och förde grejjor till paakes och soffan längenhet som dom skulle ha dit t.ex. säng, tv, bord, stolar och sådant. Då paake och mamma kom efter grejjor sista varvet så bestämde jag och moa oss för att gå till längenhet. Det var ju inga långt så. Då vi kom dit så hjälpte jag nu bara till att sätta upp alla saker och så. Sedan just innan vi skulle åka hem och laga mat så kom soffans mamma och hennes mommo. Vi kom hem sedan och lagade mat och åt sedan åkte paake till längenhet och skulle vara där med kompisar och något sådant. Mamma och jag gick i bastun och kollade någon film ungefär.

Och idag har vi haft faffa, mommo, moster och kusin här för att dom firade mig och paake. Så har man fört hem soffan och fört paake till buss stationen med mamma. Då vi hade först dom åkte vi till min småkusin en sväng. Han var så gullig. Nu sitter vi då och kollar på finska idols bara.

småkusinen Victor ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0